Put kroz pakao- ispovijest logoraša


PutKrozPakao_1

Ovih dana na svjetlo dana izašla je knjiga “Put kroz pakao“, autora Hilme Kozlice, bivšeg logoraša logora Kamenica, Prekaja i Kozila. Ovo autobiografsko djelo prikazuje sve strahote četničkih logora smrti i neviđenih tortura i poniženja kroz koje su prolazili logoraši Ljutočke doline, Bosanskog Petrovca Ključa i Sanskog Mosta. Knjigu su recenzirali prof. dr. Mujo Demirović, mr. Mujo Begić i Haris Mešić prof., dok je izdavač knjige Savez logoraša Bosne i Hercegovine CID -Centar za istraživanje i dokumentaciju.

Kao uvod u knjigu prenosim uvodne riječi autora:

Ova knjiga nastala je kao uspomena na najteži period u mom životu. U logorima u kojima sam proveo teške trenutke, kada sam mislio da neću više vidjeti svoje bližnje, moji prijatelji i ja smo se dogovorili i zakleli da onaj ko preživi ima obavezu da prenese istinu o svemu što nam se dogodilo u Prekaji, Kozilama i Kamenici. U trenucima samoće i dubokog sna poslije izlaska iz logora, pred oči su mi dolazili moji prijatelji logoraši koji više nisu među živima i kao kroz maglu su mi govorili: “Hilmo, piši radi istine, piši da se ne zaboravi, ti nosiš teško breme, olakšaj i sebi i nama.”

PutKrozPakao_2

Kada sam počeo pisati ovo svoje svjedočanstvo ponesen nekom nevidljivom željom, htio sam da što prije ispričam svoju potresnu sudbinu, jer su riječi i slike torture, patnje i stradanja navirale kao bujica.

Ovo moje svjedočenje ispisano je radi istine, radi onih koji su mučeni i bačeni u bezdane, jer su svi oni živi u mojoj knjizi, jer živi uspomena na njih.

Ova knjiga je i dokument o neviđenim patnjama i mučenjima od strane poremečenih i bolesnih četničkih umova na pragu 21. stoljeća. Dželati nisu birali žrtvu, bilo im je važno da ona bude Bošnjak, da ostvare želju svojih ideologa “Svi Srbi u jednoj državi” i da obnove vjekovno Dušanovo carstvo.

Rane mnogo teže zacjeljuju nego se čini onom koji ih čini.

Ljutočka dolino, nikad ne zaboravi!

Da se ne ponovi.

Komentariši

